You are here: Home
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

  electroprivod.kpi.ua

...because open source matters


Електропривод: Навчальний посібник /
О.М. Закладний, В.В. Прокопенко,
О.О. Закладний

 

 



 

ВСТУП

1. МЕХАНІКА ЕЛЕКТРОПРИВОДА
1.1. Рівняння руху
1.2. Приведення моментів і сил
1.3. Механічні характеристики
1.4. Момент статичного опору
1.5. Статична стійкість електропривода
1.6. Регулювання координат електропривода

2. ПРОСТИЙ ЕЛЕКТРОПРИВОД
2.1. Електропривод з асинхронними двигунами
2.1.1. Схеми, основні рівняння
2.1.2. Механічні характеристики
2.1.3. Регулювання координат асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором
2.1.4. Регулювання координат асинхронних двигунів з фазним ротором
2.1.5. Гальмівні режими
2.1.6. Особливості асинхронного електропривода
2.2. Електропривод з синхронними двигунами
2.2.1. Схеми, основні рівняння і характеристики
2.2.2. Синхронна машина як компенсатор реактивної потужності
2.3. Електропривод з двигунами постійного струму незалежного збудження
2.3.1. Схеми, основні рівняння
2.3.2. Статичні характеристики і режими при U=const
2.3.3. Характеристики й режими при I=const
2.3.4. Регулювання координат у розімкнутих схемах
2.3.5. Гальмівні режими
2.4. Електропривод з двигунами постійного струму послідовного збудження
2.5. Електропривод з двигунами постійного струму змішаного збудження
2.6. Особливості двигунів постійного струму

3. ВЗАЄМОЗВ'ЯЗАНИЙ ЕЛЕКТРОПРИВОД
3.1. Електропривод з механічним сполученням валів двигунів
3.2. Електропривод з електричним валом

4. РЕГУЛЬОВАНИЙ ЕЛЕКТРОПРИВОД
4.1. Багаторівнева структура електропривода
4.2. Системи електропривода
4.3. Частотно- регульований електропривод
4.4. Електропривод з векторним керуванням
4.5. Асинхронно-вентильні каскади
4.6. Асинхронний електропривод з фазовим керуванням
4.7. Вентильний двигун
4.8. Оптимізація параметрів електрообладнання вентильних двигунів
4.9. Вентильно-індукторний двигун
4.10. Електропривод з двигунами постійного струму

5. ПЕРЕТВОРЮВАЧІ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ РЕГУЛЬОВАНОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДА
5.1. Електромашинні перетворювачі електроенергії
5.2. Силові електронні прилади перетворювачів електроенергії
5.3. Електричні перетворювачі з напівкерованими електронними приладами
5.4. Електричні перетворювачі з керованими електронними приладами
5.5. Системи керування електричними перетворювачами
5.6. Зменшення впливу на мережу перетворювачів електропривода

6. ДИНАМІЧНІ РЕЖИМИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА
6.1. Структурна схема ДПС
6.2. Перехідні процеси двигунів з лінійною характеристикою
6.2.1. Загальні положення
6.2.2. Механічні перехідні процеси
6.2.3. Електромагнітні перехідні процеси
6.2.4. Електромеханічні перехідні процеси
6.3. Перехідні процеси при пуску по одній характеристиці
6.4. Перехідні процеси при гальмуванні

7. ЗАМКНУТІ СИСТЕМИ КЕРУВАННЯ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ
7.1. Структурні схеми замкнутих систем
7.2. Замкнута система приводу постійного струму з підсумовуванням сигналів
7.3. Система підпорядкованого регулювання (СПР)
7.4. Уніфікована блокова система регуляторів (УБСР)
7.5. Адаптивний електропривод

8. ЕНЕРГЕТИЧНІ РЕЖИМИ ЕЛЕКТРОПРИВОДА
8.1. Енергетичний канал електропривода
8.1.1. Структура енергетичного каналу електропривода
8.1.2. Баланс потужностей потоків енергії енергетичного каналу
8.2. Енергетичні характеристики електропривода в статичному режимі
8.2.1. Втрати потужності в нерегульованому електроприводі
8.2.2. Втрати потужності в регульованому електроприводі
8.2.3. Коефіціент корисної дії
8.2.4. Коефіцієнт потужності
8.3. Втрати електроенергії в динамічних режимах
8.4. Енергозбереження засобами електропривода
8.5. Енергозберігаючі аспекти застосування регульованого електропривода

9. РОЗРАХУНОК ПОТУЖНОСТІ ЕЛЕКТРОПРИВОДА
9.1. Розрахунок потужності і вибір електродвигунів
9.2. Перевірка двигунів по нагріванню прямим методом
9.3. Перевірка двигунів по нагріванню непрямими методами
9.3.1. Метод середніх втрат
9.3.2. Метод еквівалентних величин
9.4. Особливості вибору двигунів у залежності від теплового режиму роботи
9.4.1. Тривалий режим роботи
9.4.2. Короткочасний режим роботи
9.4.3. Повторно-короткочасний режим роботи

ЛІТЕРАТУРА
ЗМІСТ



ВСТУП
Практично всі процеси, пов'язані з механічною енергією та рухом, здійснюються електроприводом. Виняток становлять автономні транспортні засоби (автомобілі, літаки, деякі види рухомого складу, суден), що використовують неелектричні двигуни. У відносно невеликій кількості промислових установок використовується гідропривод, ще рідше - пневмопривод.

Практично повсюдне поширення електропривода обумовлене особливостями електричної енергії - можливістю передавати її на будь-які відстані, постійною готовністю до використання, легкістю перетворення в інші види енергії.

Електропривод - це електромеханічний пристрій, що здійснює кероване перетворення електричної енергії в механічну і призначений для приведення в рух робочих машин і механізмів. Електропривод є ланкою, яка пов'язує енергосистему з технологічними установками. Деякою мірою електропривод виконує роль регулятора цих зв'язків.

Електропривод взаємодіє з системою електропостачання або джерелом електричної енергії, з одного боку, з технологічною установкою або машиною, з іншого, з інформаційною системою більш високого рівня - часто з людиною - оператором, із третьої сторони.

Можна вважати, що електропривод як підсистема входить у зазначені системи, будучи їх частиною. Фахівця з електропостачання електропривод зазвичай цікавить як споживач електроенергії, технолога або конструктора машин - як джерело механічної енергії, інженера, що розробляє або експлуатує АСУ, - як розвинутий інтерфейс, що пов'язує його систему з технологічним процесом або системою електропостачання.

Електропривод, у порівнянні з іншими типами приводів, має переваги - високий ККД, робота без відходів, можливість регулювання і зворотного перетворення енергії.

Найбільш поширені електроприводи змінного струму з асинхронними двигунами (АД) та синхронними (СД). Також використовується електропривод з двигунами постійного струму (ДПС).

На сьогодні знаходять застосування електроприводи, потужність яких складає одиниці мкВт; потужність електропривода компресора на газоперекачувальній станції - десятки МВт, тобто діапазон сучасних електроприводів по потужності перевищує 1012. Такого само порядку й діапазон по частоті обертання: в установці, де витягуються кристали напівпровідників, вал двигуна повинен здійснювати один оберт за кілька десятків годин при дуже жорстких вимогах до рівномірності руху; частота обертання шліфувального круга в сучасному верстаті може сягати 150000 об/хв.

Особливо широкий діапазон застосувань сучасного електропривода - від штучного серця до крокуючого екскаватора, від вентилятора до антени радіотелескопа, від пральної машини до гнучкої виробничої системи. Саме ця особливість - найтісніша взаємодія з технологічною сферою - спричиняла й спричиняє на електропривод потужний стимулюючий вплив. Вимоги з боку технологічних установок визначають розвиток електропривода, удосконалювання його елементної бази, методології. У свою чергу електропривод, що розвивається, позитивно впливає на технологічну сферу, забезпечує нові, недоступні раніше можливості.

Але більшість електродвигунів працюють у нерегульованому режимі, а отже з низькою ефективністю. Через недоліки проектування і експлуатації електропривода коефіцієнт завантаження багатьох машин не перевищує 50%, що диктує необхідність зниження встановленої потужності двигунів.

Робота привода в недовантаженому режимі призводить до величезних втрат, не враховуючи зниженого значення коефіцієнта потужності, оскільки загальна встановлена потужність асинхронного електропривода в країні складає близько 40...50 млн кВт.

З енергетичної точки зору електропривод - головний споживач електричної енергії. На сьогодні в розвинених країнах він споживає понад 60% всієї виробленої електроенергії. В умовах дефіциту енергетичних ресурсів це особливо гостро ставить проблему енергозбереження в електроприводі й засобами електропривода.

Зростаюча складність отримання енергії, поширення енергоємних технологій, необхідність безаварійної роботи машин і механізмів вимагає застосування регульованого електроприводу. Перехід до регульованого електропривода змінного струму окремих механізмів дозволить заощадити до 50% електроенергії. Ще більшого значення набуває економія від ресурсозбереження та вдосконалення технологій.

Недавній прогрес у напівп

Взгляни же на то, что лежит за его пределами!

Сотни раз мы разыгрываем одну и ту же историческую драму, финал которой непредсказуем.

Эта часть казалась чуть менее трудной, чем " " была в первый раз.

Может у них слишком много обращений, так что быстро и не решить, предположила Джейн.

Джон улыбнулся с немым, болезненным удовлетворением.

Забыв пригнуться, я "средняя ставка по кредитам" стукнулся макушкой о верхний край люка и отпрянул назад.

 

Статистика

Яндекс.Метрика

Хмаринка тегів



2017
Октября
ПВСЧПСВ
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Сейчас 44 гостей онлайн